A+ R A-

Βιταμίνη Β12 και φυλλικό οξύ ενισχύουν τη μνήμη

Rate this item
(0 votes)

Οι ηλικιωμένοι που παίρνουν συμπληρώματα βιταμίνης Β12 και φυλλικού οξέος για δύο

χρόνια, παρουσιάζουν μεγαλύτερη βελτίωση στα τεστ μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης μνήμης, σύμφωνα με αυστραλιανή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition.

 

Μπορεί τα οφέλη να είναι μέτρια αλλά σίγουρα είναι ενθαρρυντικά, σύμφωνα με την Δρ Τζανιν Γουόλκερ, ερευνήτρια στο Αυστραλιανό Εθνικό Πανεπιστήμιο.

Οι βιταμίνες παίζουν σημαντικό ρόλο στην προαγωγή της υγιούς γήρανσης και της πνευματικής κατάστασης, όπως επίσης και η διατήρηση μιας καλής γνωστικής λειτουργικότητας για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια» σημειώνει η Δρ Γουόλκερ.

Η μεσοπρόθεσμη μνήμη είναι αναγκαία για να μπορέσει κάποιος να θυμηθεί π.χ. έναν τηλεφωνικό αριθμό που κάποιος του είπε πριν λίγο, ενώ η μακροπρόθεσμη μνήμη λειτουργεί όταν προσπαθούμε να θυμηθούμε πληροφορίες που έχουμε μάθει πριν από ένα 24ωρο ή αρκετές εβδομάδες. Δεν είναι ξεκάθαρο πως οι βιταμίνες ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργικότητα, αφού δεν υπάρχει επιστημονική συναίνεση ως προς τα οφέλη των βιταμινούχων συμπληρωμάτων. Σύμφωνα με μια θεωρία, οι βιταμίνες μειώνουν στον οργανισμό τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης, ενός μορίου που έχει συσχετιστεί με την καρδιαγγειακή νόσο και την κακή γνωστική λειτουργία. Η μείωση της ομοκυστεΐνης λοιπόν μπορεί να συντελεί σε μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου, άρα βελτίωση της πνευματικής λειτουργίας.

Να σημειωθεί ότι η ημερίσια δόση σε Β12 είναι 2,4mcg και σε φυλλικό 400mg

 

 

Τρόφιμο Β12 ανά 100gr

Συκώτι αρνιού 90,05mcg

Μύδια, μπλε 24,00mcg

Μαργαρίνη, Μαργαρίνη σαν λάδι επάλειψης 10,80mcg

Αυγό, πάπιας 5,40mcg

Γάλα, σκόνη, άπαχο, κανονικό 4,03mcg

Τυρί παρμεζάνα 2,26mcg

Γιαούρτι, σκέτο, αποβουτυρωμένο γάλα 0,61mcg

Παγωτά, βανίλια, λάιτ 0,52mcg

 

Τρόφιμο φυλλικό

Μοσχαρίσιο συκώτι (200γρ) 374mg

Φακές (1 φλιτζάνι) 358mg

Σπανάκι (1 φλιτζάνι) 263mg

Μαυρομάτικα (1 φλιτζάνι) 256mg

Αρακάς (1 φλιτζάνι) 101mg

Φιστίκια (50 γρ) 87,5mg

 

Γιώργος Κοτσιώνης

Study at ATEI Thessaloniki, Department of Nutrition and Dietetics

 

Website: https://www.facebook.com/gkotsionis

U Comment Here

ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ...

  • Latest
  • Hits
  • Editors

 

FACEBOOK Δημοφιλη

Login

Due to a recent problem all passwords were reset. Please go here to set a new password. No action needed if you already got a new password.

Register

*
*
*
*
*

* Field is required