A+ R A-

Η βρώμη στην διατροφή μας

Rate this item
(1 Vote)

Η βρώμη είναι ένα δημητριακό πλούσιο σε ενέργεια με σπουδαία οφέλη στην υγεία, που μπορεί να καταναλωθεί στο πρωινό

ή σαν συστατικό σε συνταγές για μπισκότα, ψωμί κ.ά. Είναι σημαντική πηγή διαιτητικών ινών (διαλυτών και μη διαλυτών) και πλούσια σε τοκοτριενόλες, αντιοξειδωτικές ουσίες που αναστέλλουν τη σύνθεση της χοληστερόλης. Επιπλέον, η β-γλυκάνη έχει αποδειχθεί ότι επιβραδύνει την αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Η υψηλή περιεκτικότητα της σε φυτικές ίνες βελτιώνει την κινητικότητα του εντέρου ανακουφίζοντας τον οργανισμό από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι μια μερίδα των 40 γρ. νιφάδων βρώμης, αρκεί για να καλύψει το 15% των ημερήσιων αναγκών μας σε φυτικές ίνες!

Έρευνα που έγινε σε παιδιά 2-18 ετών έδειξε ότι αυτά που κατανάλωναν βρώμη είχαν 50% λιγότερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαρα σε σχέση με αυτά που δεν κατανάλωναν.

Όταν καταναλώνεται η βρώμη 45 λεπτά έως και 1 ώρα πριν την άσκηση μέτριας ένταση, έρευνες δείχνουν ότι αυξάνει το μεταβολισμό αλλά και την απόδοση στον οργανισμό.

Τέλος, η βρώμη είναι πλούσια σε πολλά θρεπτικά συστατικά που μαζί με την β-γλυκάνη διαπιστώθηκε ότι βελτιώνουν τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος με αποτέλεσμα οι λοιμώξεις να θεραπεύονται ταχύτερα.

Θρεπτική αξία ανά 100 γραμμάρια:
Ενέργεια 390 kcal / 1630 kJ
Πρωτεΐνη 17 g
Υδατάνθρακας 66 g
Φυτικές ίνες 11 g
Λίπος 6 g
Χοληστερόλη 0 g

Last modified on Monday, 12 December 2011 09:18
Γιώργος Κοτσιώνης

Study at ATEI Thessaloniki, Department of Nutrition and Dietetics

 

Website: https://www.facebook.com/gkotsionis

U Comment Here

ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ...

  • Latest
  • Hits
  • Editors

 

FACEBOOK Δημοφιλη

Login

Due to a recent problem all passwords were reset. Please go here to set a new password. No action needed if you already got a new password.

Register

*
*
*
*
*

* Field is required