Error
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 62
A+ R A-

Όλη η αλήθεια για τον καφέ

Rate this item
(0 votes)

Πρόσφατα, η καφεΐνη βρέθηκε πάλι στο προσκήνιο ως το νέο «υπερόπλο» της ομορφιάς, με τους θιασώτες των προϊόντων που την περιέχουν να υποστηρίζουν ότι μπορεί να διώξει χρόνια και κούραση από το πρόσωπο, αμβλύνοντας τις ρυτίδες και τις σακούλες κάτω από τα μάτια.

Η επινόηση αυτών των προϊόντων βασίστηκε κυρίως σε μελέτες που έγιναν σε πειραματόζωα, όπως εκείνη που δημοσιεύθηκε το 2007 στη «Βρετανική Επιθεώρηση Δερματολογίας» και έδειξε πως η τοπική εφαρμογή καφεΐνης ενδέχεται να μειώνει τη φωτογήρανση (είναι οι ρυτίδες εξαιτίας της υπερβολικής έκθεσης στην υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου).

 

ΔΙΕΓΕΡΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Όταν καταναλώνουμε καφέ ο εγκέφαλος απελευθερώνει ντοπαμίνη έναν νευροδιαβιβαστή που είναι υπεύθυνος για το αίσθημα της ευτυχίας και της ευημερίας. Ακόμα επηρεάζει την λειτουργία των νευρικών κυττάρων εκκρίνοντας αδρεναλίνη και σαν αποτέλεσμα βελτιώνει το επίπεδο της προσοχής και την δυνατότητα συγκέντρωσης.

Η καφεΐνη απορροφάται γρήγορα από το τοίχωμα του στομάχου και φτάνει στο αίμα μέσα σε 30-45 λεπτά. Από εκεί μεταφέρετε σε όλο τον οργανισμό μέσω του νερού του σώματος και αργότερα μεταβολίζεται από το ήπαρ, για να αποβληθεί τελικά από τους νεφρούς.

Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται μέσα σε λίγες ώρες. Ο χρόνος ημίσειας ζωής της καφεΐνης είναι 3-4 ώρες, ανάλογα με τον οργανισμό κάθε ανθρώπου.

ΤΟΞΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Σύμφωνα με μελέτες για να θεωρηθεί τοξική ουσία, πρέπει κάποιος να καταναλώσει τεράστια δόση σε πολύ μικρό χρόνο δηλαδή 170mg/kg βάρους σώματος καφεΐνης που αντιστοιχούν σε 170 μονούς espresso για έναν άνδρα 70kg.

ΟΦΕΛΗ

• Ο καφές περιέχει πολυφενόλη, ένα στοιχείο με ισχυρά αντιοξειδωτικά αποτελέσματα. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες θεωρούνται πολύ χρήσιμες στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας. Έχουν σημαντικό ρόλο στη πάλη με την γήρανση και την μετάλλαξη των κυττάρων μας.

• Η καφεΐνη βελτιώνει την απόδοσή μας στην καθημερινότητα, καταπολεμώντας την κόπωση. Επιπλέον διεγείρει την νοητική λειτουργία και αυξάνει τα αποτελέσματα στην άθληση.

• Με βάση πρόσφατη έρευνα, η κατανάλωση 3-4 φλιτζανιών καφέ ημερησίως, μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες για διαβήτη έως και 30%.

• Υπάρχουν συντριπτικά επιστημονικά στοιχεία, που δείχνουν ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ είναι απόλυτα ασφαλής για το πλείστο του πληθυσμού και μπορεί να δημιουργήσει οφέλη στην υγεία. Η δημοσιευμένη έρευνα αναφέρει, ότι ο καφές μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη του καρκίνου του ορθού, του ήπατος και των ωοθηκών.

• Πρόσφατα τα φάρμακα της επόμενης γενιάς, περιέχουν τμήματα καφεϊνης, για την καταπολέμηση δημιουργίας θρόμβων στο αίμα, οι οποίοι μπορεί να προκαλέσουν εγκεφαλικά επεισόδια.

• Έρευνα δηλώνει ότι ο καφές δρά ενάντια στην ανάπτυξη της ασθένειας του Parkinson

ΑΝΤΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ

Σε όσους πάσχουν από οξεία γαστρίτιδα ή έλκος, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, χρόνια νεφρική νόσο, εν πολλοίς στις εγκύους

ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

• Διαταραχές ύπνου (μεταξύ αυτών αϋπνία)

• Νευρικότητα, υπερκινητικότητα, συμπτώματα εθισμού και στέρησης

• Ίσως πονοκέφαλος ή ημικρανία

Η ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΦΕΪΝΗ

• Στιγμιαίος ντεκαφεϊνέ καφές (φλιτζάνι) = 3 mg

• Τσάι (φλιτζάνι) = 40-50 mg

• Αναψυκτικό τύπου κόλα (κουτάκι) = 35-45 mg

• Εσπρέσο (μονός) = 40-80 mg

• Καπουτσίνο (μονός) = 40-80 mg

• Στιγμιαίος καφές (φλιτζάνι) = 70-100 mg

• Καφές φίλτρου (φλιτζάνι) = 100-150 mg

 

Last modified on Saturday, 17 March 2012 18:26

U Comment Here

ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ...

  • Latest
  • Hits
  • Editors

 

FACEBOOK Δημοφιλη

Login

Due to a recent problem all passwords were reset. Please go here to set a new password. No action needed if you already got a new password.

Register

*
*
*
*
*

* Field is required